Puglia, een ontdekkingstocht

16 april 2017 - Alberobello, Italië

Middels deze blog nemen Wilfred en ik je mee naar Puglia. Om precies te zijn, het zuiden van Puglia. We kwamen vanmiddag, eerste paasdag aan in Bari en hopen steden, dorpjes, stranden , cultuur, traditionele keuken en wijnen te ontdekken.
We reizen vanaf Bari naar Alberobello. Opvallend rustig op de weg. In Italie wordt Pasen gevierd met uitgebreide lunches

Aangekomen op Masseria Rosa worden we hartelijk ontvangen door een aardige jongeman, wiens naam mij is ontschoten.
Hij liet ons weten dat wij de eerste gasten zijn van 'Eliza was here'.

We verblijven in een trullo. De zo typische vorm van de trullo komt uit Turkije en niet uit Italie.
Dit deel van Italie is vroeger veroverd geweest door de Turken. Toen deze langzaam zijn teruggedreven, bleven veel soldaten achter. In ruil voor eten en onderdak bouwden zij een onderkomen.
De daken van de trulli zijn bedekt metbkalkstenen platen, waarop met krijt symbolen zijn getekend.

Deze trulli's in het door Unesco op de werelderfgoedlijst opgenomen stadje gaan we morgen bekijken.

Morgen is voor ons een feestdag. 17 april 1982 kregen we verkering. Eerst vanavond de culinaire kunsten van de de kok in Casa Nova proberen.

Buon appetito!