Dag 3, Alberobello en Polignano a mare

18 april 2017 - Alberobello, Italië

De zon schijnt binnen terwijl ik de deuren open.
Lekker buiten ontbijten. Vandaag staat Alberobello op het programma.
De smart parkeren we op een nog lege parkeerplaats. Dit zal in het hoogseizoen wel anders zijn. We lopen richting de hoofdstraat van het oude centrum en bevinden ons meteen in een sprookjeswereld, het stadsdeel Rione monticelli en aia piccola. Ongeveer 1030 witte trulli met prachtige bedekte daken en kleine raampjes met gekleurde bloembakken sieren het straatbeeld. Veel toeristen prullaria te koop. Wij wijken van deze route af en komen in een wat rustiger gedeelte. Op de daken van de trulli zijn symbolen met krijt getekend.
We zoeken een café met een plaatsje in de zon voor een lekker bakkie koffie. De zon doet zijn best.
Na nog wat geslingerd door de steegjes zetten we de smart in beweging richting de zee.
Polignano a mare is een stadje gelegen ten zuiden van Bari en is gebouwd op een rots met uitzicht over de Adriatische zee.

Volare ....ohhooo, wie kent dit liedje niet? De zanger van dit lied Dominica Modungno is hier geboren. We lopen over de ponte lama monarchie. Deze brug is gebouwd op een oude Romeinse brug. Onder de brug hebben we een mooi uitzicht over de baai lama monarchie. Zomers duiken ze hier vanaf de meters hoge rotsen de zee in. Daarna lopen we onder de oude stadspoort door het centrum in. We wandelen door de gezellige straatjes die verschillende keren onverwachts uitmonden op natuurlijke balkons met prachtig uitzicht over de zee.

We gaan op een plein bij een gezellig restaurant buiten lunchen en laten ons verrassen met een menu voor 2. Heerlijke wijn erbij. Als dessert een panne cotta caramel met espresso. Een prachtig plaatsje waar het goed vertoeven is een middagje.

Al slingerend door de wegen met olijfbomen bereiken we onze trulli weer. Net op, de bui regen komt eraan.

Een heerlijke dag. Mijn wens om trulli's te zien en in te logeren kan van mijn bucketlist. Als je je dromen waarmaakt, inspireer je anderen om dat ook te doen.

La dolce vita!

1. Alie Zweers:
    18 april 2017
    Weer een schitterende dag gehad. Mooi verslag.
  2. Ilona:
    18 april 2017
    Hallo ma, zekers een mooie dag. Prachtig gebied hier. Ook wat voor jou!
  3. Roel:
    18 april 2017
    Dag Ilona, wat leuk om nu de blog van iemand anders te lezen, die zijn dromen najaagt en beleeft. Super. Ondanks het misschien matige weer zien de foto's er mooi en sprookjesachtig uit. Geniet en ontspan .... zen .... Liefs Roel
  4. Ilona:
    Hallo Roel,

Jij hebt me geinspireerd! Ook leuk om te schrijven. Heerlijk plekje van Eliza was here.
  5. Karin:
    18 april 2017
    Ik krijg zin in vakantie als ik dit lees. Heerlijk zeg ☺
  6. Ilona:
    18 april 2017
    Hallo Karin, nog ff en dan Sardinie, dan is het weer vast wat stabieler en warmer!
  7. Romee:
    18 april 2017
    Wat schrijf je dat toch weer mooi mams! Zeker een inspiratie, vooral voor ons. Dromen achterna, overal waar je gaat! Geniet xxx