Dag 6, Torre Canne en Ostuni

21 april 2017 - Alberobello, Italië

De dame, die elke morgen het ontbijt brengt, vindt het maar koud. Quatro...zegt ze. Ze bedoelt het aantal graden buiten op dat moment. Wij zaten al te genieten van het zonnetje in onze pyama. We besluiten toch maar binnen het ontbijt te nuttigen en dit ontbijt is weer heerlijk verzorgd, met verse aardbeien, croissants, beschuit.
Omdat het deze week toch een beetje zondigen is met al het heerlijke eten,
hou ik het bij een yoghurt met fruit.

Dan gaan toch onze sportkleding en schoenen aan en gaan we op weg naar Torre Canne aan de kust. Dit is een badplaats die bekend staat om de mooie stranden. Het is van oorsprong een vissersdorp. De visserij is dan ook nog steeds een belangrijke inkomstenbron voor de locals. De vuurtoren dient er nog steeds toe om de zeelieden veilig thuis te brengen. Deze vuurtoren zien we in de verte. We parkeren de smart op een mooi plekje en starten met hardlopen.

Wat een wind tegen, maar wat is het prachtig. De kleur van het water en het naderbij komende dorpje met de vuurtoren.
Bij een koffiehuis drinken we een bakkie leut en vervolgen onze weg.
Heerlijk gelopen. Prachtig duingebied met mooie, in bloei staande bloemen.
Omdat we vaak in het hoogseizoen naar Italië gaan, heb ik deze kleurenpracht niet vaak gezien. We komen aan bij spaggia Bizarrio en ondertussen hebben we het toch wel lekker warm.

Even uitgerust op een leegstaand terras en het fruit, meegenomen van het ontbijt verorberd. Nog wat foto's onderweg gemaakt en omdat de badplaatsen er nog wat verlaten bij liggen, zijn er weinig tot geen einig eetgelegenheden open.

Ostuni biedt uitkomst en schuiven op het piazza aan bij een leuk restaurantje.
De lokale wijn smaakt voortreffelijk bij het plankje vol met locale specialiteiten.

Na nog wat gewandeld te hebben in de gezellige straatjes rijden we weer terug naar onze trullo. Onze gezichten voelen wat gebruid ( lees voor mij: verbrand) aan. Deze dag was wederom zeer geslaagd. Ik merk dat ik thuis begin te missen. Mijn, nog steeds aanwezige heimee naar thuis, terwijl het elders ook heel mooi en fijn is, begint een beetje op te spelen.
Morgen nog een hele dag genieten van Puglia en zondag weer op huiswaarts aan.

Het leven is er om vandaag van te genieten!

1. Dana Smith:
    21 april 2017
    Wat een schitterende omgeving
    Nog even genieten lijkt me
  2. Alie Zweers:
    21 april 2017
    Wat een mooie omgeving hebben jullie gelopen.Het gaat heel goed met de meisjes.Vandaag even bij hun geweest.Morgen nog een leuke dag.lieve groetjes ma.
  3. Romee:
    22 april 2017
    Wat is het daar mooi! En toch zo dicht bij huis. Nog eventjes. Maar eerst nog genieten!