Dag 7, Torre Guaceto en San Vito dei Normanni

22 april 2017 - Alberobello, Italië

Trrring.....de bel gaat. De dame van het ontbijt staat met het dienblad lekkers voor de deur. Verslapen....gauw eruit. Tegelijk met het openen van de deur, komen ook de zonnestralen binnen. Ff wakker worden met een cappucino buiten in het zonnetje. Het is al aangenaam.

Gisteren hebben we tijdens het eten bij Trattoria Amatulli het programma voor vandaag doorgenomen. De orechietti was zalig en Wilfred kon zijn zuppa di verduri ook erg waarderen. Als toetje een tartufo pistaccio.
Goddelijk...de prijs van dit al viel weer reuze mee. Inclusief de wijn en koffie 31 euro. Het koffie drinken is hier sowieso goedkoop. 1,80 voor twee kopjes koffie. Wil je wat bij, dan zit je rond de vier euro.

Op weg naar Torre Guaceto. 20 km ten noorden van Brindisi ligt het natuurgebied Torre Guaceto. Een prachtig stuk mediterrane kust met beschermde flora en fauna.
Het zandstrand is prachtig wit en het water kleurt blauw tot turquoise en is heel helder. We lopen een stuk over strand en strijken neer in een duinpan, uit de wind om te genieten van de zon. Ineens voel ik iets op mijn arm lopen.
Een groene hagedis. Mooi op de gevoelige plaat kunnen krijgen.
Na een uurtje te hebben gelegen in de zon, pakken we onze biezen. We willen immers niet verbranden....

We bewonderen nog wat bloeiende bloemen, vijgenbomen en zetten koers richting San Vito dei Normanni.
Het is een prachtige route. Aan beide kanten van de weg staan eeuwenoude olijfbomen met prachtige gekronkelde stammen. De rode grond onder de olijfbomen maken dit gebied uniek.
Het kasteel in dit plaatsje was helaas gesloten en via Carovigno zijn we weer richting Alberobello gereden. Onderweg nog mooie momenten vastgelegd.
Bij de trullo nog van de zon genoten in een lekkere luie stoel en een leuk boek.

Het einde van deze reis nadert. We hebben genoten van het pure, authentieke Puglia. Een ontdekkingstocht langs leuke dorpjes en stranden.
Geslenterd door kronkelende steegjes van de witte dorpjes, mooie olijfbomen met de zilvergroene bladeren. Velden vol klaprozen omringd door de witte stenen muurtjes met her en de puntdaken van de trulli.
We hebben smaken ontdekt, geuren en kleuren.
Kennisgemaakt met de Puglesi en genoten...genoten van Puglia en van elkaar!

Het was een bijzondere belevenis. Ook hier op de masseria, dankzij Eliza was here.
Puglia, een aanrader!

De volgende reisblog zal gaan over Sardinie.
Waar Karin en ik op avontuur gaan.

Bon viaggio!

Arriverdeci!

Ps. Roel bedankt nog! Was heel leuk om te schrijven.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Alie Zweers:
    22 april 2017
    Wat heb ik genoten van je reisverslag
    Een hele mooie vakantie gehad. .Ik wens jullie morgen een hele fijne reis terug.Lieve groet Ma xx
  2. Roel:
    22 april 2017
    Ilona, graag gedaan, maar eigenlijk heb je het zelf gedaan. Leuk weer om te lezen en goed om te merken dat er weer zon was én dat het goed toeven was. Goede terugreis. Roel